Wednesday, February 18, 2009

First entrie of my dusty blog.. (ngee..~)

Today...

Genap la 8 bulan 6 hari aku duk meng-anggur kan diri aku nunggu posting smbl dok bc baca blog ziha, khalid, link2 dr blog die, tgk blog cupcakes,bace forum... teringin plak nk update blog yg dah sekian lame di register kan..hee... biau satu dunia tau ape bdk2 KPM meng-anggur ni buat..eik perlu ke?....

Akibat dah lame sgt aku meng-anggur kn diri..skang ni aku dok jd pembantu a.k.a kooliee(huu..) akak aku ngn bisnes2 cupcake n muffin nye..dah 2,3 bulan ni asik g kelas deco kek, practice, uat jualan,uat promotion, belaja deco, cari idea baru...kecil-kecilan je..asal dpt duit poket, blanja emak kt pasar mlm, beli jamu n glyco (syarfa nye keje uat aku terjebak nih..)..hehe.. dan skang ni tgh pening nk stabilkan buttercream..yg lain2 xpe..byk ready mix nyer.... buttercream ni penting jgk, nk kene tau resipi yg leh jadikan die sdp , xmasin n senang nk deco..nnt harap cantik je xsedap plak kn.. sep baik ade kazen yg byk tlg ckit bab2 ni sbb die dah lame uat.... kan bgs dari bulan 6 tahun lps aku da stat.... tula takdir ALLAH... jodohnye lambat... Tapi aku bersyukur dari langsung xjupe n xde pengisian time peng-angguran aku nih... alhamdulillah...

cakap psl syarfa ni..sian die ditinggalkn suami selama 2 bulan tuk uat attachment kt jepun..huu..aku harap ko sabar n tabah syarfa..stay cool as u re=).... nnt sng aku dtg pt.raja lagi.. amir dah xde kt sn..amir dh keje JB....makin jauhla aku ngn si amir.....huu... selami dan percayalah bahawa .... "kalau ada jodoh xkemane..ikan + asam jupe dlm periuk..."...

orite..entrie first ni cukup la stakat nih..aku nk kene "stadi" psl buttercream....search for market... till then....


motto: Alwaz (+ve), eat jamu, stay cute, jadikanlah hamba MU ini sangat sabar, sangat bersyukur dan sentiasa merasa diri ini kecil.....=)

4 comments:

  1. rezeki ada di mana-mana...

    nanti kalau dah bekerja betul-betul, rasa macam nak ambik cuti jer...cam aku skang ni. balik je pas ngaja kul 2..zohor then terus tido...malam lak, kul 7 start enjin kreta g ajar tuisyen dari rumah ke rumah based on jadual yang dah dibuat. Kul 10.30 malam balik rumah..Iron baju, tengok Berita Bernama jap (coz x sempat tgk buletin tv3)...kul 12, belek2 nota nak diajar esok. Tido...Bangun kul 4.50 pagi...kul 6 bertolak ke sekolah (jarak dari rumah jauh ckit)..begitulah rutin hidup bekerja...hujung minggu, kalau ada aktiviti sekolah, kena attend. Kalau x datang, dicemuh dan ditusuk dari belakang oleh insan yang tak berpuas hati pulak..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe..tula rate2 komen dr member yg dah bekeje..no time..mungkin kerana beberapa misi yg masih xterlangsai membuat jiwa meronta2 nk dipostingkn..=)..so refer to dis word=> "bersyukur dengan apa yg ade.."..this word make me realize about life since 2,3 month ago..hee..lewat gtew..tp xpe, dr langsung xterantuk.ni pon rs mcm xde mase,mcm2 nk dbuat, dah xigt psl posting sgt..hee..so juz love wat we have, appreciate, explore n hav fun wif it..!

    ReplyDelete
  3. perghhhh!! gila terasa aku.

    dok umah, bgn kol 10, tengok tv, goyang kaki, masak utk laki, makan ngan laki, bela laki, malam tido kol 12.

    gitu lah setiap hari. sikit pun tade rase nak keja ke ape. * ye, saye mmg keji *

    eh, lupe plak. aku tlg bisnes online laki aku ape. hehe ade gak keja berpekdah aku buat rupenye selain ternak blog je. huuu

    ReplyDelete
  4. uits..pemes aku kejap kat blog ko..ekekeke miss you..huhuhuu..nanti senang2 datang lagi eh..

    ReplyDelete