Tuesday, February 24, 2009

monday-tuesday-wednesday

salam blogger...

2,3 hari ni otak letih menyelesaikan paperwork marketing dan plannning untuk 'baking pojek' ..

tokey kedai asyik tanya..tanya..tanya..banyak betul mende nk diselesaikan..skang ni tengah deal dengan pemborong kotak cupcake.. sape2 nk kawen perlukan kotak2 cenderahati, ada banyak yg menarik, klu berminat leh contact aku, leh aku fowardkan gambar2 kotak yng menarik..aku pon dah berimaginasi untuk cenderahati kawen aku nnt..hehe..tapi minimun quantity is 100pcs..sbb die pemborong..


Then, kejap2 curi masa ziarah blog member2, drop a cooment untuk hilangkan sakit pale psl kje2 yang tak selesai lagi..terkejar-kejar rasenye, mane nk siapkan keje kat dapo lagi,layan mak, keje baking pojek lagi..fuh ..

Duduk termenung..

Terfikir-fikir pulak, macamane la orang yang bekerja kemudian balik ada anak,suami, keje rumah yang menunggu.. fuh..kalau tak cukup stamina mau ade yang merungut .. sedangkan aku yang tak ada komitmen sangat ni pon dah rs letih dan tak cukup masa, banyak lagi planning dalam kepala nih.. iye..aku mmg MANUSIA PEM'PLANNING...xkire la dalam apa jua yang aku buat..sampai ade sorang member rapat aku cakap aku ni adalah manusia sistematik.. bayangkan masa duk uma sewa time degree dulu siap dapat award bertulis.. akauntan ke kerani bilik yang cekap..hikhik... hampes tol..kadang2 rasa mcm kene perli, kadang2 rasa pedulik hape..yela,klu tak uat macam tu aku yang serabut nanti..

so apabila dah duduk di rumah dalam jangka yang lama ni, mak la jadi mangsa sistematikku..huu sampai kedudukan barang pon aku dah bagi view kat mak..hehe.. mak xkisah,lagi die suh aku buat adalah, sebabnye die boleh sentiasa goyang kaki, buat apa sahaja yang dia mahu. aku la kene ambil tahu itu ini pasal rumah. sampai senaraikan barang2 pon aku kene marah sebab xbuat..adeh... penat gak..

skang terase macam...

hendak pergi bercuti dengan teman-teman yang free

dengan pakej bercuti yang free

sambil dapat gune SPA yang free
kemudian dihidangkan dengan santapan lazat yang free

banyak cantik! sume nk free..nothings free k in this world....

oh ye cakap psl ni, smlm terbca blog afandi ahmad, tak ingat fully sentence die tapi ape yg die share ialah> dalam hidup ini kite kene slalu memberi, dan sekiranya ade org memberi/membalas itulah rezeki kite, bersyukurlah kepada ALLAH... aku faham maksud die dan aku tau manisnya apabila ade yang memberi apabila kita langsung tak mengharap.. thanks to ALLAH for giving me feel the piece of sweet life..dan lagi satu perlu ingat bahawa apa yang kite dapat selalunya ada bahagian orang lain di dalamnya..so always share wif others.. daa

p/s: bigger bigger baking pojek come, pray for my suces to fullfill customers needs...TQ

4 comments:

  1. shida, memang penat pas balik keja, ada keja dok menunggu.tu br ada suami. camna la org yg ada anak..memang penat seh!

    klu dpt pakej bercuti free tu jgn lupa ajak sekali :)

    ReplyDelete
  2. "menyelesaikan paperwork marketing dan plannning untuk 'baking pojek'."

    gila havoc projek ko.
    cuak aku.

    all the best, neway!

    ReplyDelete
  3. ayat mesti power..hehe..

    subjektif la..kdg2 depends on reader,klu rase cam havoc, terhavoc la die..hehe..

    tapi,aku uat ni biase2 je,cume everything nk kene dokumen kan, klu x xnmpk mane flow bisnes.. even kecil2..ni la namenye blaja meniaga..

    ReplyDelete
  4. semoga berjaya dengan projek tu nanti

    ReplyDelete