Monday, April 13, 2009

cukup wang hati tenang~

Salam blogger ..
Tadi ade orang buzz bertanyakan tentang blog aku yang tak di update lagi.. huu.. letih betul badan ni tapi kuatkan semangat jugak nak mengharung hari isnin yang very the 'blue' one..hehe..so amek kesempatan untuk hapdate blog..

apa kata aku share pasal aktiviti aku last weekend, yang sebenarnya aku nak share jugak dengan korang gambar2 aktiviti, tapi belum lagi berkesempatan membuatnya.. last weekend aku kene jagi pensyarah pengiring bawak student pergi ke melaka, ada karnival sukan kolej komuniti wilayah 4.. stay di melaka tropical fruit farm (MTFF).. aku orang melaka pun tak tau apa tempat tu bila mula2 diberitahu..haha.. kalau tak ada program ni memang tak tahu la aku..

bergerak jumaat pagi,drive sensorang ke melaka..sampai di MTFF rehat and solat jap dah kene gerak ke mahkota parade sebab ada perlawanan bowling staf dan pelajar antara kolej komuniti.. nak dijadikan cerita aku pulak terpilih untuk mewakili kolej komuniti jelebu bersama 3 lagi pensyarah iaitu puan jalifa,cik fasli and cik fitri..huu.. you know wat? 6 frame tuh..!!~ start dalam around pukul 3 sehingga pukul 8 malam...fuh..lap peluh jap..hehe..

TERUK gila aku main, mungkin sebab tangan yang still sakit main bowling malam sebelum tournament..huhu...lari tune, tak dapat menyumbang seperti biasa.. Syukur geng yang lain still maintain POWER... dan part yang paling best ialah kiteorg merangkul pingat perak..kesian kan, kalau tangan aku ok memang konfem kiteorg EMAS punye..hehe.. dan puan jalifa kita memenangi emas kategori individu..bangga rasanya=).. sampai di MTFF dah pukul 10, mandi2 and Zzzzzz...

pepagi sabtu dah kene bangun, 7 o clock dah kene gerak ke uitm lendu, bawak student g karnival sukan.. apa lagi me merangkan kulit la, berjemur di padang.. huhu.. karnival berakhir hampir ke jam 7 malam kot.. keputusannya walaupun tak memberansangkan namun tak
de lah corot..hehe.. congrates guys kerana berusaha demi nama kolej komuniti jelebu...

berakhir sahaja karnival aku memecut balik rumah emak, hujan punyalah lebat, alhamdulillah sampai rumah dengan selamat...ahad lepas asar baru gerak balik ke jelebu..hujan lebat jugak..huuu..aku SANGAT penat.. tapi aku gagahi diri jugak... sampai uma jelebu kene mengemas pulak ..adeh .. arini balik kerja ni aku nak tido awal, qadha' tdo..=)

words from my new book.. "cukup wang hati tenang" by Hajah Rohani..
jika kita kejar dunia..
selamanya kita jadi hambanya..
jika kita kejar akhirat..
dunia akan berada di telapak kaki kita..
will share more from this book to you soon..**

6 comments:

  1. seorang budak yg sgt rajin membaca...KAMU..

    ReplyDelete
  2. uittss.. ko ade blog ekk.. wah, btol2 berpujangga la blog kamu ini... ;)
    good good.. keep on ur writing..

    p/s: ble la nk merase nek keta baru ni... hmmmm...

    ReplyDelete
  3. syaz..
    i'm lonely without books kot..hee~

    berry..
    pujangga ke? adeh..cenggini ke jd cikgu ek.. by the way aku mcm nk g pesta buku tu..papehal i let u know then k..

    ReplyDelete
  4. haha...dah bz nampak...

    camni kreta oren kita?

    ReplyDelete
  5. hye adik manis...

    kau ada blog rupanya...
    sweet jer blog kau nie..*pujian separa-ikhlas* hehehe...
    kau nie level bukan cukup duit jer..
    dah terlebih duit dah pun..
    every month masuk maaa...

    haih..aku jgk laa mcm nie lagi bai...
    hehe...

    ReplyDelete