Sunday, April 5, 2009

my weekend~

salam blogger



Arini isnin..mengikut cerita di meja kopi, hari isnin adalah hari yang kurang bersemangat untuk kerja.. mcm gear 1 br masuk, tekan minyak banyak mana pun bukannya pergi jauh.. huh..begitu la aku arini..tapi aku berazam untuk tidak membiarkan persekitaran mempengaruhi aku... motivated my self..!~



Actually semalam baru balik dari desun eco resort,bentong mengiring pelajar menghadiri kem.. alhamdulillah tidak ada apa-apa yang terlalu serius berlaku..semua dapat pulang dengan selamat.. walaupun badan aku masih sakit-sakit lagi nih.. aku kuatkan juga mengenangkan tanggungjawab yang perlu digalas.. semakin meningkat usia semakin besar tanggungjawab yang dipikul..fuh.. program yang dianjurkan bukan setakat membuka mata pelajar malah aku sebagai pensyarah pengiring..alhamdulillah aku menjadi insan yang dipilih oleh Allah bertemu dengan program yang banyak memberi kesedaran.



Dekat sini aku kongsikan tips yang sedikit sebanyak membantu kehidupan seharian kita sebagai manusia yang tak lekang dengan dugaan. antaranya ilah 3 tips untuk menjadikan hidup anda tenang:


  1. Jangan membuat sesuatu perkara itu dalam keadan tergopoh gapah

  2. Tidak perlu memikirkan perkara yang sudah lepas, fikir dan pandang ke hadapan

  3. Jangan memikirkan idea-idea atau ingin melakukan sesuatu yang tidak logik. seperti ingin cat langit..

fahami dan hayatinya....

6 comments:

  1. but sometimes we have to look back. rite shida?

    ReplyDelete
  2. yup!!..but dont too look..light n easy..=)

    ReplyDelete
  3. suka sgt ngan ko...

    sudah pintar menjadi motivator...

    ayuh..teruskan...

    ReplyDelete
  4. cat langit.

    pergh.
    gila 'deep'.

    ReplyDelete
  5. itula xrugi jadi pendidik ni..

    dengan diri kite pon terdidik.. tu pn klu kite nak la=)

    ReplyDelete
  6. x penah ada pekrjaan yg merugikan kite..kecuali yg melanggar arus agama..

    dlm keje apa pun, bidang ape pun, bila2 maa, "everyday is a learning day"..

    ReplyDelete