Wednesday, April 1, 2009

alam bekerja saya

Salam blogger..
Seperti rakan-rakan seperjuangan yang lain, saya memulakan alam pekerjaan saya pada 30 mac 2009.. tanggapan pertama saya terhadap kolej pada 24 mac adalah positif cume bukit tangga je menjadi kerisauan..so far semuanya ok..
Hari ini dah masuk hari ke empat bekerja.. perkara menyakitkan telinga mula melanda.. merah juga mata menahan geram(malas nak cerita,saya cuma berazam tidak mahu menjadi sepertinya sahaja~unprofessional).. budak baru kenela respect org lame walaupun kadang-kadang tu tidak berape logik seperti yang berlaku pada al-hussaini ...hendak buat macamane lagi..auto pilot la ape lagi buat kata xeaa.. rumah sewa pon menjadi isu jugak ni.. huu
Dulu sewaktu kecil,apabila tengok orang dewasa..rasa tak sabar nak jadi dewasa.. Tapi bila dah jadi dewasa ni rasa nak jadi baby je..hehe..manusia ni selalu tak nak bersyukur..astaghfirullah.. so on kan auto pilot sambil mencari hikmah yang tersembunyi di sebaliknya.. perkataan "matang" mula saya fahami dengan baik.. setiap hari saya perlu meletakkan diri saya seperti bebola air yang berada dalam keadaan seimbang untuk membolehkan ketepatan dalam kerja-kerja binaan.. (ayat bdk awam)..hehe.. so baru hidup akan sentiasa berada dalam gelombang baik..baru hidup rasa tenang dan damai..
banyak lagi perkara yang pending uat masa ni.. so got to go.. semoge ALLAH permudahkan saya dan rakan-rakan seperjuangan yang mula berkhidmat..menjadikan baik sebagai contoh dan yang buruk sebagai sempadan... daa..

5 comments:

  1. masuk kerja, lain cabarannya.

    kita org baru, kena buat cara org baru, buat2 tak tahu walaupun tahu, nak kena banyak bertanya, buat2 macam bodoh, jangan tunjuk pandai, merendah diri, tak tahu terus tanya mereka, baru 'orang lama' akan suka.

    itu petua 'org lama' bagi kat aku. huu

    all the best!

    ReplyDelete
  2. wah..bagus gak petua xeea tu...
    btw, time ni PR kita kena polish kalau jumpa klik2 yg macam ni...

    apapun, kerja kita kena ada menunjukkan prestasi yang tinggi. baru orang lain takkan pangkah kita...

    apa macam dengan 'pelajar cemerlang' tu?

    ReplyDelete
  3. xeaa:
    thats a good 'petua'..
    i'm practising it here..thanks

    al-hussaini:
    pelajar cemerlang is an ustazah (betul ke ayat ni..hehe).. orangnya sederhana namun lantang bersuara jika perlu, oredi see your post about her letter.. were close here..=)

    ReplyDelete
  4. ustazah ke. gulp

    err. pasal surat komplen tu dan pasal petition yg budak2 ni buat mase kat putrajaya dulu, habih aku dgn cfu kena bambu masa buat muke kesian buat rayuan kat kpt ari tu. padahal aku tak ambik port lgsung pasal kes tu. alih2, i yg menjadik mangsa. tsk tsk.

    ReplyDelete
  5. ustazah tu ada baca gak ker post tu?
    alamak....

    ReplyDelete